onsdag 24. juni 2009

Bloging from NYC

Thats right. I´m currently in the Big Apple. Tenkte lenge på om jeg skulle skrive hele dette innlegget på engelsk, men kom frem til at det ble for sært og irriterende. Har det selvfølgelig nydelig her. Energinivået i New York er fantastisk! Det er ganske rart og herlig å kjenne igjen steder vi var innom i fjor. Samtidig er det litt trist at Camilla og Hilde ikke er med i år også. Vi hadde det jo utrolig på tur sammen!:)

Men, altså, det er koselig og reise med familien også. Mamma og pappa er rimelig overveldet av hele greia - noe jeg igrunnen skjønner. Men, de koser seg sier de. Vi bor midt på Times Square denne gangen, og her er det intenst til alle tider. Men, jeg liker det. Leter febrilsk etter ei tskjorte det står SPONGEBOOB på. Har bare kjøpt små suvernirer så langt. Vi har lagt inn forespørsel om å få billetter til David Letterman en av dagene vi er her. Jeg og mamma stod i kø og greier, for å fylle ut skjema. etterpå ble vi "intervjuet" av en entusiastisk fyr som lurte å hvor vi var fra, hva vi likte best med" The late show", og om Ole Rune var en gutt eller ei jente *humre*. Gayradaren min slo ut for fult på den karen. Hvis skjemaene våre blir trekt ut, og vi får biletter, ringer de til hotellet og sier ifra. Det er bare å krysse fingrene.

Det regner/er overskyet her for tiden. 22-25 grader. En kald sommer for New Yorkerne, som klager og syter og lurer på hvor lenge "styggværet" skal fortsette. Jeg derimot, priser meg lykkelig så lenge sola ikke steiker. For da forsvinner vinden helt og svetten ankommer. Nå er det faktisk vind her, tro det eller ei (man puster behagelig).

Ellers så får jeg ikke sett min heltinne Lauren Graham (aka Lorelai Gilmore) i Broadway showet "Guys and dolls" grunnet at det sluttet for to uker siden. En liten nedtur oppi all gleden. Skal skjekke ut om det er noe annet jeg vil se. Broadway må man på. Har ikke sett kjendiser heller enda, but will report when I do.

Har det altså veldig kjekt, og håper dere har det samme:) skal ut å spise pizza nå. Matporsjonene i America er sjuke! Lots of love from Hælge.

1 kommentar:

  1. Skjønne at du har det som plommen i ægge :-D Krysse fingran før at dåkker kjæm dåkker på Letterman! Glær mæ te å sje dæ igjæn.
    (Like at du blogge fra NYC)

    SvarSlett