onsdag 27. januar 2010

Tittel er SÅ 2009!

"I should be fucking beautiful with all the beauty sleep I´m getting..."

Jeg har lest at man bør sove på ryggen, med armene ned langs sidene. Som om man ligger i en kiste. Why, you ask? For å ikke få sovemerker over hele herligheten. Jeg anser dette som umulig i praksis. I alle fall for min del. Jeg våkner opp med sovemerker hver morgen og kveld – gjerne store striper i trynet. Jeg må få installert et overvåkningskamera her snart, for det hadde ikke vært ekkelt i det hele tatt, og jeg er rimelig sikker på at jeg beveger meg mer mens jeg sover enn i våken tilstand. Ikke at det sier sånn veldig mye, men whatevvah. For noen netter siden drømte jeg at jeg fikk ei stor, stygg tatovering på magen, og ei enda litt større og styggere tatovering på ryggen. Jeg angret som en hund, og tenkte; ”IIIkk, nå kan jeg aldri vise meg i bikini igjen”…funny on so many levels.

Jeg kjeder meg, og er i generelt crappy humør for tiden. Vet ikke helt hvorfor, men jeg velger å quote Trine; ”det har vel noe å gjøre med at vi endte opp i Volda”. Jeg liker egentlig å bo her, men ikke akkurat nå for tiden. Jeg tror egentlig det er en kombinasjon av altfor masse pensum, altfor masse snø, og altfor lite bil. For bilen har ikke ankommet enda. Den kjære snille, bilen min. Man vet ikke hva man har før det blir revet vekk, sier jeg bare. Må bare syte litt mer over hvor jævlig lei jeg er av snø. Akkurat i dette øyeblikk vrimler det ned som om noen har betalt det for det. Det var i alle fall ikke meg.

Fasinasjon over ”Home and Away” på gang. En forbannelse må seriøst hvile over Summer bay. Er det ikke mordbrann, så er det kidnapping, drap, ulykke, hiv, gudsfornektelse, slosskamper, x antall creepy stalkers og knivstikking. Rart at ikke alle pakker sakene sine og stikker derifra, men jeg regner med at de får godt betalt av tv-folkene for å fortsette å leve i helvete på jord. Penger er helt tydelig alt for australiere. Og jeg har helt tydelig vanskelig for å skille mellom fiksjon og virkelighet. Sånn for saklighetens skyld må jeg nevne at jeg blir frustrert av at ”the real huslers” faktisk heter ”Svindlertriks” på norsk – vips så var hele kulheten borte lizm. Ja, også må jeg også nevne at hun som spiller Bell i ”Håom en avvei” ligner sykt på Misha Barton. Ja, likheten er slående. Nå vet dere hva livet mitt går i for tiden. FML.

Hadde vorspiel når Hilde var her for noen uker siden, og alt jeg skal nevne derifra er epic kamp om tilværelsen mellom tv og stearinlys. Herr stearinlys ble direkte ufin og brente fru tv (!). Lukten av svidd plastikk sitter i neseborene ennå. Jeg er glad jeg var ute og blåste røyk when it all went down, for hvis ikke hadde hysteri-Helge skremt absolutt alle hjem og i seng. Har også vært på Paperboys-konsert siden sist blogging. Men, det var heller vorspielet før konserten som ble minneverdig. Jeg var dritings innen klokka 20.00, og det gikk ikke akkurat bedre etter det. Har mange blackouts, noe som er litt ekkelt. Men jeg husker at jeg øvde på ”sexyblikket” mitt, danset og lo - noe som er nok til at jeg skjønner at kvelden var vellykket. Helt etter hvordan man velger å se det, selvfølgelig.

Vi får helt sikkert besøk i helga. Enten av Hilde eller av lillesøstra til Camilla. KoZ. Har langhelg jeg nå forresten, ikke skole før mandag *teoretisk hopp i taket*. Gleder meg ellers som ei kråke til ei viss Solveig kommer i februar! Jeg velger å quote henne; ”viss itj så kain du skyt mæ i hævve me haggel, cos I don´t deserve to live” – noe i den duren. Håper jeg slipper det. Håper heller hun kommer, sånn at vi kan finne ut hvem som synes SPOONGEBOOB blir oppbrukt først:) Og, Solveig? Oppdater bloggen din *bruker fistelstemme og vifter frustrert med armene*

En usaklighet til på tampen; ”Æ trur ikkje heilt du forstår konsæpte. Dæm sitt innj, ut. Innj, ut!”(Camilla, 2010).

Nighty night non-readers:)

Gammelt bilde som fortsatt er høyst aktuelt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar