tirsdag 2. februar 2010

Sol og muffins

Jeg forsov meg i dag, eller rettere sagt; jeg slo av vekkeklokka i mer enn halvsøvne, og stilte den på 10.00 i stedet. Jeg ville vel sove lenger da sikkert. Kom meg uansett på skolen til de to siste timene, for i våken tilstand har jeg en veldig stor fraværsskrekk. Da hadde vi ikke juss-forelesning slik jeg trodde, nei den var blitt flyttet den. Vi hadde forelesning om NAV. Spydde, døde, og sovna på en gang. Nå har jeg så og si helg, bortsett fra to timer på torsdagen. Noen tenker sikkert at det er luksus, men det er det ikke. Lesedagene er der for en grunn. Ja nemlig, for at man skal lese monsterpensumet. Er det nå jeg skal grine fordi jeg ikke har åpna ei eneste pensumbok enda? Er det nå jeg skal forvandles til Emo-Helge? Næh. Vi tar en emo i morgen isteden tenker jeg. Sånn seriøst så har jeg store planer om å begynne på fagstoffet i morgen. Jeg liker at jeg er så flink å lage store planer, men jeg missliker at jeg er så ekstremt uflink til å gjennomføre dem...

I dag var det sol. S-O-L. Hvis det er noen som har glemt hva det er for noe, så er det den runde, gule, strålende tingen som dukker opp på himmelen når den er blå. Gjensynsgleden brought tears to my eyes. Jeg formelig kjente hvordan den fylte meg med D-vitamin og will to live. Når jeg kom hjem fra den utrolig lange skoledagen min, satte jeg meg i solveggen og blåste to røyk på rappen. Deretter slo jeg på p4, og tok en stor oppvask som stinka. Stinking kan vi ikke ha noe av når det er sol. Imens fantaserte jeg om at jeg tok på meg den sexy termodressen min og satte meg ute i en random snøhaug - med kaffe, appelsin, kvikklunsj, engangsgrill og pølse selvfølgelig. Det ble ikke noe av det, som det jo sjelden blir. Men, jeg gjorde noe annet i steden; for første gang i hele mitt liv lagde jeg muffins helt alene. Sjokolademuffins. Toropose, smelta margarin, og vann. Smekk, smekk, smekk så var de i ovnen. Ja, jeg er stolt! Det er forresten alt jeg har spist i dag. Ikke sunt.

Jeg elsker reklamene på p4. Vi snakkes. Nå skal jeg skue på muffinsene jeg har lagd kun ved hjelp av Toro, og da skal jeg få en ekstremt god mestringsfølelse..

P.S; er det en dårlig ting at det knakk to ganger i ryggen min når jeg nå nettopp pusta litt (for) dypt?


Nam, nam, nam, nam, nam, nam, nam

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar