onsdag 17. februar 2010

Arge, Orge (spilt for mye sims)

Drittdag. Drittuke. Drittproblemstilling. Drittoppgave. Om ei og ei halv uke må vi levere inn en individuell oppgave på 2000 ord, og problemstilling må vi lage helt selv. Her er situasjonen; For noen dager siden tenkte jeg at, hei, jeg vil skrive om "kultur". Kultur er flott og fantastisk, tenkte jeg. Etter å ha lest så og si alt om kultur i pensum, innså jeg derimot at kultur heller er forvirrende og diffust. Jeg sliter som en gris med å avgrense meg, og se relevante sammenhenger. I dag sendte jeg avgårde en del tanker om oppgaven min til fru Veileder, der jeg forklarte nettopp dette. Jeg får tilbake at "kultur er et relevant tema, men kan du lage en enklere problemsstilling?". Ja jøss du, bare gi meg to sek lizm! Det er jo ikke det jeg sliter med i det hele tatt...

Som om det ikke var nok har kjære herr 100 år gammel stasjonære pc kollapset! Han vil ingenting lenger. Han vil ikke utforske internett, og han vil iallefall ikke at jeg skal skrive i Word. Hvis jeg gjør det, lukker han det bare, uten å ta vare på det jeg har skrevet der selvfølgelig! *hyyyl*. Jeg får heldigvis låne pcen til snille Camilla for å skrive oppgaven da, og dette blogginnlegget for den saks skyld, men det er ingen ideel situasjon. Jeg må kjøpe meg ny pc så snart jeg får tid. Jeg har utsatt det altfor lenge. Jeg hater nemlig å kjøpe tekniske ting, for jeg har virkelig ikke peiling på slikt.

Jeg er mest gretten fordi jeg opprinnelig tenkte at jeg skulle bli ferdig med hele jævla oppgaven til i mårra. Vi har nemlig fri til å skrive hele neste uke, og jeg tenkte jeg kunne dra hjem til Kr. og ha velfortjent ferie i noen dager. Det er jo ikke til å komme fra at jeg er drittlei av Volda for tiden, og i grunnen trenger å komme meg litt bort herifra. Men, siden det er onsdagskveld, og jeg sitter her uten problemsstilling og uten å ha skrevet 20 ord en gang, kan jeg se langt etter den drømmen. I steden blir jeg nok sittende å bite i blyanten hele helga, mens jeg funderer over kulturens kompleksitet. Camilla skal derimot hjem til mammaen sin, og jeg er ikke sjalu i det heeele tatt lizm. Jeg hater at jeg bare jobber bra i aller siste liten, og jeg hater at jeg er så jævlig perfeksjonist når det kommer til skoleoppgaver!

For å få opp humøret dro jeg og Camilla på biltur til Europris i dag (50 meter lenger ned i gata). Der fant jeg en løvebamse, også kjøpte jeg den. Alle kosedyr under 60 kr. må kjøpes, nemlig. Den er søt, har fått navnet Mr. Depressed, og skal sitte ved min side mens jeg skriver ferdig oppgaven. Holdt også på kjøpe et middels pent teppe til 500 kr, men så kom jeg heldigvis på at jeg aldri har følt noe som helst behov for å ha et teppe. Det fester seg dritt og støv til tepper, noe som ikke passer seg her - vi bruker nemlig gulvet som tallerken.

Europris gjorde meg i litt bedre humør, men det som hjalp mest var at jeg satte personlig dusjrekord i dag - aldri før har jeg dusjet på omlag ti minutter. Mestringsfølelse. Nå vet jeg at jeg kan hvis jeg vil, og hvis jeg bare blir semiren så skitt au!

Nå skal jeg røyke og sove.


Mr. Depressed...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar