søndag 28. desember 2008

Negativitet og betennelse

Ja, da satt jeg meg ned nok en gang da - for å skrive dritt som sannsynligvis ingen leser:)
For å komme rett på sak så er jeg lei jula. Ikke for å virke negativ, men det er over nå liksom. Jeg synes hvertfall det bør være det. Jeg har hatt det koselig og sånn, men nå er det nok. Ferie kan jeg dog godt ha i fire uker til.

Ja, jeg er cranky - det er ikke til å komme unna. På julaften begynte operasjonssåret på hånda å lekke en gul, ekkel væske. That´s never good. Det ble bare verre og verre, og man begynte å tenke at man kanskje hadde fått en liten betennelse (det hadde jo vært fantastisk!). Uansett, jeg dro på legevakta i går, og ganske riktig; begynnende betennelse som kom til å bli riktig så ille hvis noe ikke ble gjort. Legen forklarte på gebrokkent dansk at såret helst burde åpnes på nytt (!) så man kunne rense opp fra innsiden. Hell no! Siden jeg stilte meg meget negativ til dette, sa han at vi kunne prøve en sterk Pencilin-kur i ti dager. Så det er det glanekari er på nå - en sterk Pencilin-kur i ti dager. Leste om bivirkningene i går, and it´s not pretty; oppblåst ansikt, kvalme, diare..osv. Har merket to av bivirkningene allerede, uten å gå nærmere innpå hvem av dem. Så kan jeg ikke drikke alkohol...blæh. Men, jeg håper tablettene virker, for jeg er ikke interessert i lokalbedøvelse og skjæring en gang til!

Ellers er smugrøykinga historie. Gadd ikke mer. Jeg røyker, so what liksom. Familien tar det overraskende fint. Klart jeg får slengt kommentarer om at jeg lukter søppel og boss noen ganger, og klart jeg får høre "æsj" noen ganger, men bortsett fra det. Det er frigjørende å være ute av røykeskapet!;)

Var forresten å hørte på pappa og bandet spille på "Julejammen" i Festiviteten i går. Var veldig bra! Har aldri hørt de spille før, så det var gøy, gøy. jeg måtte jo være edru, så jeg kjørte bilen sammen med mamma. Hun ble gaaanske god i formen, så det var hysterisk feslig!:)

I går fikk jeg og Camilla scrapbook-album med bilder fra New York-turen fra Hilde. Beste julegaven ever! :D

1 kommentar:

  1. underholdene blogg, helge! kosa me, sjøl om de e ganske negativt de så står her. tru åss egentle e på sommå nivå på negativitetsskalaen. om de e nå. sting sug rompe! altså, ikke artisten. de han itj fortjent å fått på se.

    SvarSlett