tirsdag 30. desember 2008

Kjedsomhet/sløving

Jeg velger å skrive et innlegg fordi jeg kjeder meg. Eller gjør jeg egentlig det? Grensen mellom sløving og kjedsomhet er hårfin (hårfin?).

Jeg har sunket ned i en eksistens bestående av å synes synd på meg selv, spise, og kose med en Leif Egil som egentlig ikke er interessert i å bli kost med. Også leser jeg "Honningfellen" som jeg fikk til jul. Fantastisk lettlest og forvirrende i grunnen. Jeg nærmer meg slutten, og sliter nå mellom følelsen av å ville vite hvordan den ender, og følelsen av å ikke ville at den skal ta slutt. Det er koselig å ha en bok å lese.

Var på kino med mamma og pappa i går (faktisk!). Det er første gangen. Mamma ville at vi skulle se Max Manus sammen, så slik ble det. Bra film i grunnen, og i det legger jeg at jeg ikke kjedet meg mens jeg så på den. Til å være norsk var den iallefall ganske så bra. Pappa var mindre fornøyd, og la ut i det vide og det brede om hvilke betydning "gutta på skauen" egentlig hadde hatt under den tyske okupasjonen, og om det ikke egentlig var slik at de hadde drept flere enn de hadde hjulpet, osv. Han syntes med andre ord at det hele var meget oppskrytt. Jaja, jeg hadde egentlig ikke forventet at han ble med på kino i det hele tatt, så jeg forventet iallefall ikke at han skulle like det når han først ble med. Hehe.

Var ned til bestemor og spiste kringle og sjokoladekake i går også. Hun hadde invitert alle barnebarna som enda befant seg i byen til en liten sammenkomst. Det var koselig. Hun fortalte masse om gamle dager; om første gangen hun traff bestefar, om den gangen hun jobbet 12. timers vakter på fiskefabrikken, om den gangen hun kjørte en nyslipt kniv inn i foten og måtte sy åtte sting, og om den jula hun ble innlagt med sterk øyebetennelse rett før jul. Det er utrolig hva hun husker! Jeg liker bestemor:)

Betennelsen begynner å gi seg tror jeg, noe som mest sannsynlig betyr at de helvetes tablettene gjør jobben sin. Det er noe å rope hurra for. Skal ta stingene i morgen hvis alt går etter planen, noe som blir herlig og godt og fantastisk:)

På nyttårsaften skal jeg på Frei til Hilde/Håvard/Roar/Reidun. Det blir kjekt og tilbringe tid der. Ser fram til det. Meeen, nå tror jeg at boka venter på meg gitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar