søndag 11. april 2010

Helga i sin helhet

Nå skal jeg fortelle dere noe; jeg hater søndager. Søndager er helg uten helgefølelse. Men, helga i sin helhet har vært kjempekoselig, bortsett fra at jeg ikke har fått sovet så mye som jeg ønsket. På fredagen dro jeg og tre andre jenter i klassen ut for å spise kinesisk. Kinesisk mat slår aldri feil. Jeg prøvde grønnsakswoken med nøtter for første gang, og ble selvfølgelig ikke skuffet over smaksopplevelsen. Etterpå tok vi en kaffe på "Det grønne treet", og mens vi satt der og snakket om alt fra tenner til sjokolade, fikk vi et innfall om å impulsdrikke hjemme hos meg. Silje kunne informere om at hun trodde hun hadde ganske mye alkohol hjemme hos seg, så vi kasta oss i bilen for å kjøre og hente det.

Bilturen dit er et kapittel i seg selv, for Hege har høydeskrekk når hun kjører bil, og Silje bor visst sånn ca. øverst oppå fjellet. Jeg ble mer og mer hysterisk for hver gang jeg fikk beskjed om å "ta opp til venstre her" (noe som skjedde en tre-fire ganger). Den siste bakken var smal, altfor smal til å møte andre biler. Og på slutten av denne var det en skarp, skarp sving. Rundt denne fantes det ikke autovern - bare to kjegler. Jeg trodde jeg skulle dø. jeg trimma lattermusklene til de andre i bilen overdrevent mye, med utsagn som; "Hærreguud, she korr langt opp vi e da!", "det e heilt for jævlig", og "Vi ska opp te vænstre her sikkert? SJOKK". Vel oppe hadde jeg klamme hender, og trengte en røyk asap. Jeg sa klart ifra at Silje burde komme ut med store mengder alkohol, og det gjorde hun for så vidt. Jeg fikk etter hvert vite at de andre hadde ledd så mye fordi de trodde jeg hadde fleipa - Ehh...FEIL.

Uansett; Hjemme hos meg hadde vi det veldig koselig. Marit, Camilla og Silje joina også festlighetene. Prating, popcorn, singstar, drikkelek, røyk og sprit. Vi dro ikke ut, men ble heller sittende her til ca. klokka 03. Vi fikk forresten besøk av to ukjente gutter/menn, som var ute etter "pyshhhh krem" til å ha på den irske kaffen sin. Han ene var moldenser, og det fikk han høre. Under drikkeleken kom jeg på at det var helt passende at alle ga han en high five og sa "I hate moldænsera" hver gang de drakk, og jeg sa også klart og tydelig i fra hva jeg mente om moldenseres generelle griskhet. Han prøvde seg med motstikk som; "det e ikkje i som har på me Hallo Kitty-såkka her", men det skal, desverre for han, mer til for å knekke en kristiansunder..

I går hadde vi en ganske stor grille-gathering rett utenfor her. Den var planlagt tidligere i uka, da vi var trodde vi hadde en fantastisk solfylt lørdag i vente. Det viste seg at det ble sur vind og kun gløttvis med sol, men vi hadde det kjekt likevel vi. Grilla bare pølser jeg, orket ikke no fansy shit lizm. Kvelden gikk med til tv og data. Tidlig i seng. Trengtes sårt. I dag har jeg spist havregrøt med kanel til frokost, og snart skal jeg lese i "Velferdsstaten i endring" (lett verdens kjedeligste bok), og google hvordan man best forebygger selvmord. Rommet mitt ser helt forjævlig ut, lurer på når det blir gjort noe med.

På onsdag (?) kom det forresten en fyr hit for å se om han hadde pedaler til ergometersykkelen min som var attraktive for meg. De jeg har nå holder nemlig ikke føttene mine på plass i det hele tatt. Det hadde han vet dere, men det viste seg selvfølgelig at de ikke passet til sykkelen min. Noe han synes var merkelig, fordi pedalene visstnok var laget etter en norsk standard som passet til alle sykler. Bortsett fra min. Han mumlet noe om Kinavarer, og sa at "nå slipper du å trene". Jeg smilte, og gjorde en håndbevegelse der man løfter den trendje fingeren fra venstre i været, mens man lar de andre være gjemt inni hånda. Neida, jeg gjorde ikke det. Jeg gjorde den håndbevegelsen rare mennesker gjerne gjør mens de sier "yesss", eller rett etter at de har vunnet i Yatzi. Jeg tror ikke han helt skjønte at jeg var sarkastisk-Helge på sitt ytterste.

Nååå er jeg tom for for ord. På tide. Snakkes.

P.S; jeg har endelig kjøpt meg Mac!:D

1 kommentar:

  1. Du e flenk te å oppdater, e like de! E villj gjerne skriv en lengre kommentar, men e bli tvenga te å ta oppvasken, NYOPPSTÅTT! This is gonna be a goood day ...

    Savne de, Helge!
    Kos Solis

    SvarSlett