søndag 21. mars 2010

Nå er det vår, det kjenner jeg så vell

Nå har sola og regnet inngått samarbeid for å bli kvitt snøen. Sammen er de sterkere, og jeg elsker dem. Akkurat i dag er det strålende sol fra blå himmel, temperaturen er våraktig, og takrenna pisser som aldri før. Asfalten viser seg på alle kanter, og jeg kan rulle uforhindret omkring. Jeg greier ikke lenger forholde meg helt apatisk til væromslaget, for nå lukter det vår i lufta og bygdas unger har funnet frem syklene sine. Smilet mitt har blitt ekte, og jeg fylles av en fantastisk optimisme og livsglede enten jeg vil eller ikke. De siste månedene har virkelig lært meg at været har enormt mye og si for den generelle sinnsstemning. I dag har jeg bare sust rundt med en termokopp full med te og nynnet alle mulige feel good-sanger. Er ikke det lykke så vet ikke jeg - Det hjelper selvfølgelig også på humøret at det nå ser mørkt ut for min tv-debut;)

Denne helga har vært veldig god. Avslappende og fin, akkurat slik som jeg liker den best. I går sov jeg til 12.00, noe som er utrolig lenge til å være meg. Etter verdens beste frokost og litt millionærspilling, dro jeg og Camilla på Europris for å handle påskepynt. Det som begynte med at camilla hengte opp ei tegning av en påskekylling på kjøkkenet, endte dermed med at leiligheten nå er selve definisjonen på påskehysteri. Ja, jeg kjøpte masse påskepynt. Men, jeg trøster meg med at det egentlig er ei investering, for påska kommer jo igjen hvert år. Jeg føler meg litt som Jenny Jensen. Hun elsker også å overpynte, gjerne litt for tidlig. For ja, jeg vet at det ikke er påske enda. Men, hvis jeg vil ha gule lys, påskekyllinger og påskeharer i stua mi allerede nå, må vel det være greit? Jeg ser uansett ikke hva det har med Jesus sin oppstandelse (?) å gjøre lizm.

På kvelden kom Marit og HC hit, og vi hadde en finfin kveld. Vi så farmen, spiste popcorn, og spilte både Millionær OG Alias. Det kan nevnes at HC knuste både Marit og meg noe helt forferdelig i Millionær - det var rett og slett en ydmykelse av dimensjoner. Så må jeg absolutt ikke glemme og nevne at vi så på en dinosaurfilm med lyden av, og la på våre egne stemmer og lydeffekter i steden for. Rare, vi? Nei, vi er bare kule.

I dag har jeg spist en like god frokost som i går, også har jeg lest masse pensum. Jeg har faktisk bare et kapittel igjen av "Sosialmedisin"-boka nå *skryte, og være stolt*. Så har jeg tenkt masse på at det snart er påske, og at jeg drar hjem allerede tirsdagskvelden eller onsdagen. Jeg greier ikke helt å bestemme meg, for selv om jeg egentlig vil hjem så tidlig som mulig, så innebærer det at jeg også må pakke tidligere. Jeg hater virkelig å pakke, som nevnt en del ganger før. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir faktisk både fysisk og psykisk dårlig av tanken på å pakke. Uansett; det blir kjekt å komme seg hjem en tur nå, og jeg ser fram til dager både i byen og på hytta. Jeg nok må drasse med meg en del pensumbøker hjem, men det skal på ingen måte få ødelegge hele kosen. Mest av alt gleder jeg meg til å treffe Hilde og bestemor igjen. Jeg og bestemor skal drikke kaffe, spille kort, og le en hel masse - det har jeg bestemt:) Jeg elsker den dama helt utrolig masse! Jeg savner selvfølgelig mamma, pappa og Rune også, så det er nok duket for realt familiesamvær i kjent påskestil.

Nå skal jeg ha på meg de gule solbrillene mine, og sette meg utenfor litt. Så skal jeg vaske opp etter frokosten, og etter det skal jeg lage spagetti ala bestemor til middag. Dette er en så fantastisk bra dag. Det faktum at det er søndag (og påfølgende mandag), tenker jeg nesten ikke på en gang - og DA har man det som plommen i egget altså!

Håper alle har det like KoZ som meg!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar