mandag 28. juni 2010

Awaiting the verdict

Aaaargh! Klokka er 12.26 og jeg er våken. Det var IKKE plana da jeg la meg i går, og konklusjonen blir at denne dagen har gått til helvete allerede. Jeg skulle sove til 16.01 jeg, sånn at eksamenskarakteren med hundre prosent sikkerhet hadde nådd frem til studentweben min. Nå må jeg i steden sitte og vente. Jeg orker ikke sjekke enda, for det første man kommer til når man trykker seg inn på "resultater" er de gyldige resultatene (de eksamenene man stod på). Hvis eksamenen ikke befinner seg der, kan det være av to grunner; 1. resultatet ikke er lagt ut enda, 2. man STRØYK, GRUSA I ASFALTEN, DREIT SEG UT! Tanken på å gjennomgå ritualet med å trykke seg videre inn på alle resultatene ( også de eksamenene man strøyk på) for å sjekke grunnen flere ganger, frister ikke. Hver eneste gang ville det føltes som et livsdefinerende øyeblikk, og kvalmen ville bare vokst seg større og større. Til slutt ville jeg sittet der med oppkast i kjeften, og alle vet at jeg hater oppkast. På lik linje med melk. Noen vil kanskje si at oppkast overgår melk når det kommer til hatbarhet (fantastisk "ord"), men det har seg slik at melk ofte fører til at jeg kaster opp, så melk og oppkast går for meg hånd i hånd som et par kvalme, "go and die" venner. Kjedelig å lese det evige eksamensgnålet mitt sikkert, meeen jeg må gjøre NOE for å få tiden til å gå.

Jeg kom i min frustrasjon over tidlig oppvåkning på at jeg kunne slå ihjel tid sammen med Ellen Degeneres fra 12.15 til 13. Vel, det kunne jeg IKKE. Tv2 har tydeligvis byttet det ut med Judging Amy! Æsj. Er det obligatorisk å sende kjedelige serier på "sommerstid"? MTV for eksempel; "Roomraiders"maraton for faen! Så litt på det i forrige uke, som den jævla hykleren jeg er, og da var det en fyr som brukte en pinsett fra "tha spy kit" for å undersøke trusene til ei jente. Han ville ikke ta direkte på dem, mente det var uhygenisk. Men så rett etterpå vet dere, LUKTET han på dem, krøllet dem sammen med handa og stappet dem i baklomma. Ikke bare jeg som er hyklerisk tydeligvis. Men tilbake til poenget; Judging Amy er ikke kos. Eneste målet er å gni inn i trynet til folk at Amy trålet seg gjennom en lang og tung utdannelse, for så å komme ut på toppen. Man trenger utdannelse og man trenger å gjøre det bra, det er det som er showets ultimate moral. Det er iallefall det jeg tolker det som, og jeg kan være åpen for å innse at det er på grunn av dagens sårbare tilstand. Ellen Degeneres show derimot, gir meg troa på at utdannelse egentlig ikke er så viktig. Man trenger ikke å ha gått mange år på skole for å være morsom på tv. Alt man trenger er sans for humor, utømmelig utstråling og høy stemme. Hallo? DING, DING, DING; thats me! Helt uten kvalifiserende papirer fra Høgskolen i Volda Molda faktisk (nevnte jeg kvalmende god selvtillit? Man kommer ingen vei i Hollywood uten det..). Memo to self; du må ikke tøyse for mye Helge, folk kan tro du er skikkelig ekkel! Ah, well..

Nå skal jeg drikke kaffe. Ja, jeg har faktisk et liv. Det består av å drikke kaffe og spise smultringer. Noen ganger leser jeg ei bok, selv om det strider mot mitt prinsipp om og ikke lese mer på ti år. I dag reiser mamma og pappa på hytta, og Camilla dro til familien sin på Smøla i går. Jeg blir derfor alene hjemme. Kom gjerne å besøk meg. Jeg holder til i det venstre hjørnet på det største badet. Der leker jeg med en plastikkand og nynner etter "It´s my life", mens jeg prøver å gjette "lyden av Norge" så jeg kommer meg til New York. SLUTT nå Hege! Har sjelden opplevd meg selv så dryg som jeg er akkurat nå faktisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar