fredag 11. juni 2010

Nytt design og mangel på motivasjon

Ja, da har jeg fått nytt design. Vet ikke helt hva jeg synes, men jeg gadd ikke sitte å fikle med det mer. Den er behagelig, eller hva? Jeg er ikke sikker, men jeg liker grønn. Og blå. Men nå ble det altså grønn.

Jeg er på god vei mot å ødelegge døgnrytmen min. Gi meg ei uke til, og jeg legger meg klokka 05 og står opp klokka 16. Jaja, er det ikke det ferie handler om? Iallefall når det regner. Nå merker jeg at jeg motsier meg selv litt, for jeg elsker jo sommerregnet, og det er mildt som bare det. Jeg sliter med vaske, rydde og pakke - motivasjonen. Som alltid. Bare for å illustrere hvor mye jeg hater slik tidsoppslukende aktivitet, kan jeg fortelle at jeg var i ferd med å inngå en rimelig sweet deal med Camilla i går; hun skulle vaske ned rommet mitt, hvis jeg leste hundre sider pensum for henne, og skreiv notater. Jeg var klar som et egg, men så kom vi på at det var umulig å lese hundre sider pensum hver i samme bok, på samme tid. Drit altså! Nå må jeg vaske selv, og livet er ikke fantastisk.

Jeg må jo begynne snart, og jeg vet med meg selv at når jeg først kommer igang så går det så det suser. Det har faktisk også, ved et par anledninger, hent seg at jeg har....kost meg(!). Jeg har satt på fjortispop, sunget med og nærmest blitt besatt av å fjerne alle bakterier. Timene har fløyet forbi, og etterpå har jeg følt at jeg har gjort noe virkelig meningsfylt. Det er jo godt når man har det rent og ryddig rundt seg. Det er akkurat som hodet blir ryddig i samme slengen. Meeen, så var det altså å komme over den jævla kneika da, og sette i gang. Jeg er et utsettelsesmenneske - på alle plan her i livet. Jeg gjør det som kreves, men bare når jeg absolutt ikke kan utsette det noe lenger. Jeg venter vel til imårra tenker jeg...

Jeg gleder meg sånn til hyttetur med Camilla og Hilde neste helg! Vi skal ha det koseligere enn småbarn på julaften. Vi skal også ha det gøy med frasen "æ kjenne far din" (klassisk Kristiansund). Jeg kjenner det ikke må bli så lenge til jeg inntar alkoholholdig drikke heller, er så altfor lenge siden jeg har vært full og uforskamma. Har faktisk ikke drukket siden min tidligere nevnte fjortisfyll, og det er nå på tide å komme seg videre fra den.

Nå skal jeg....jeg aner ikke. Jeg vet det er som å banne i kirka å si dette, siden jeg sitter i ei leilighet der resten av beboerne enda styrtleser til siste eksamen, men jeg kjeder meg. Jeg har glemt hva man gjør på når man kan velge helt selv. Jeg har skrevet brev da, det har jeg. Og drukket masse te. Egentlig så vil jeg på "Det grønne treet" og spille Scrabble nå, men det er vel ingen som har tid til meg. Stakkars meg lizm! Jeg krever igrunnen at samboerne mine prioriterer meg foran kognitive teorier om barns utvikling! Uansett; jeg henta pakken min fra Topshop. Det meste var stygt, men ikke stygt nok. Det visste jeg igrunnen allerede rett før jeg bestilte det, men jeg lot nysgjerrigheten ta overhånd. Tenk hvis det var så stygt at det ble kult, lizm? Vel, så stygt var det desverre ikke. Jeg kjøpte meg Yatziøredobber, cuz I´m Yatzigirl, men de ser helt forjævlig ut på. Fin på brettet, men det hjelper lite. De står veldig ut, man kan se det tydelig forfra. Jeg går med dem likevel, av to grunner; 1. Jeg elsker virkelig Yatzi, 2. Jeg liker å ha noe (mer) å le av når jeg ser meg i speilet. Gleden må man skape selv, det har jeg virkelig lært meg etter to år i Volda:)

Jeg vil bli rik. Kvalmt rik. 400 mill. rik. Tenk alt jeg kunne kjøpt meg, og alt jeg kunne gjort, da! It´s all about me, me, me. Det er lov å drømme, og det er lov å marry ritch. NÅ skal jeg gi meg, for dette fører ingen vei. Nå skal jeg...jeg vet fortsatt ikke. Høre på radio kanskje? Bare synd det er en sekundæraktivitet som helt enkelt kan kombineres med andre ting. Jeg kan kombinere det meeed oppvask. Ja! Jeg må forresten meddele noe oppsiktsvekkende; under eksamensperioden ble det å vaske opp som en slags terapi for meg (!). Ha på såpe, skrubb, skyll. Ha på såpe, skrubb, skyll. Jeg slapp å tenke på noe annet. Jeg ble en maskin....en vaskemaskin! Var nesten så jeg grisa til unødvendig masse bestikk med vilje, for å sikre iallefall en halvtime foran vasken - my free sone. Bestikk ble favorittingen min å vaske opp, iallefall hvis det var nugattigris på dem, for det tok ekstra lang tid. Jeg blottlegger virkelig sjela mi her på bloggen altså.

Snakkes!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar