tirsdag 29. juni 2010

FLENG vettu!:)

Ja, nå har sola brutt igjennom det tykke laget med skyer her. Passer bra, siden jeg faktisk endte opp med å få B på eksamen *insert gledeshyl her*. Solas gjennombrudd har altså både en bokstavelig side og en metaforisk side. Alle eksamensresultatene skulle som sagt bli lagt ut i går, men det viste seg at bare noen ble det. Resten kom i dag, inkludert min. Synes i grunnen det var dårlig gjort og ikke holde fristen, og også at de skulle ventet med og lagt ut til alle karakterene var klare. Dagen i går ble et ventehelvete, og jeg måtte pine meg gjennom sjekking av karakter en rekke ganger. Ikke slik jeg ønsket det..

Men NÅ er jeg selvfølgelig glad som få kan være. Strever med å uttrykke det dog. Når jeg glana på meg selv i speilet i stad så jeg faktisk litt trist ut, og det stemmer jo ikke! Kan ha noe å gjøre med at jeg sovna kl. 05 og stod opp kl. 10. Jeg er egentlig in desperate need of sleep. Sikkert noen som synes det er teit at jeg var så engstelig for å stryke på eksamen, når jeg i realiteten gjorde det såpass bra. Sikkert noen som tenker at jeg er en typisk "jeg syter over at jeg sikkert ikke gjorde det godt nok, selv om jeg selvfølgelig vet at jeg absolutt gjorde det" - person. Vel, det er feil. Jeg tror som regel det verste, jeg er bare sånn. Jeg hater å skuffe meg selv og andre, så jeg stålsetter. En rimelig mislykket akademisk karriere de siste årene må ta mye av skylda for deeet. Og det er faktisk sånn at det er vanskelig å vite hvordan det har gått, iallefall hvis man har tippet på litt sammenhenger her og der, og også skrevet det man tror, men ikke er helt sikker på. Da kan det i grunnen gå begge veier. Heldigvis gikk det den rette veien for meg, og det er en sinnssyk god følelse. Nå føler jeg at trenden har snudd, og at jeg muligens har funnet noe jeg er god på;) B er faktisk den beste karakteren jeg har fått etter videregående. Jeg er forresten også glad for at så mange i klassen gjorde det bra. Bare 9 som strøyk, til sammenligning med over 30 på juleeksamen (!).

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal feire. Jeg tenker litt i banen fanta, røyk og Twilight ute på verandaen. Nå forsvant sola (i bokstavelig betydning selvfølgelig), men skitt au. Varmt likevel. Så tenker jeg også litt på å sove ut. Hadde unektelig vært deilig å våkna opp fresh og uthvilt til Hilde kommer en tur innom etter jobb. Ikke kjekt å sitte og gjespe oppi trynet til folk. Hilde var her i går også hun, og det var koselig som alltid. Vi så tv, drakk kaffe, leste blader og lagde middag - tok det bare helt med ro. Jeg elsker når man bare kan gjøre det, når det ikke er et konstant press på at man absolutt MÅ finne på noe:) Så tenker jeg ganske mye på å dusje, ha på meg One piecen og legge meg på sofaen - jeg tror det er den som vinner!

Vel, kos dere videre alle sammen! I know I will. Livet er herlig, ja faktisk helt FLENG - som vi sier i den veldig interne delen av kretsen. Gleder meg forresten til Bestemor kommer opp med skinkepai til meg, for jeg lukter den nemlig allerede:) Faen, jeg mister kontrollen over tunga mi når jeg er konsentrert. Den henger litt ut mellom leppene, Camilla har helt rett. LOVES IT!:D Hvem vil ha klem? *Gir en til alle jeg liker*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar