torsdag 10. juni 2010

Frysevarer

I dag dro vi på butikken. Vi skulle, I quote; "storhandle", for vi hadde ingenting å ha på skiva. ikke hadde vi skive heller forresten. Eller jo, men jeg nekter å knekke jeksler for å få i meg mitt daglige brød. Uansett; vi skulle storhandle, til tross for at alle forlater Volda innen onsdag, og til tross for at vi har fryseren stappfull med mat vi aldri har hatt noen intensjoner om å spise. Vi kom på dette underveis, og begrenset oss til to frysevarer; brød og pommes frites. Jeg var i utgangspunktet stolt og kry fordi at vi ikke hadde kjøpt noe som skulle fryses i det hele tatt, men det viste seg altså at et par ting hadde lurt seg med likevel. Jeg synes uansett jeg burde fått en pris for måteholdet, for jeg har et seriøst fryseproblem. Mulig jeg ble smitta etter et års samboerskap med Ingvild. Det blir dog ikke helt det samme, for mens jeg fikk inntrykk av at Ingvild i aller høyeste grad også var flink til å tine opp, er jeg bare flink til å fryse ned. Siden vi har en veldig liten fryser greier jeg å holde problemet mitt nogenlunde i sjakk, men det kan komme en dag der jeg får mitt eget fryseROM *grøsser av tanken på konsekvensene*.

Men, ja; Vi ble altså enig om at vi måtte prioritere å spise opp de to kiloene med kylling, de fire kiloene med grønnsaker, og de fem kiloene med karbonadekaker som allerede var handlet inn sometime around februar/mars. Jeg har forresten fått totalt dilla på ost og kjeks (med drue eller eple on top), så det passa jeg på å kjøpe med. Jeg skulle til å kjøpe en herlig brieost, men ombestemte meg da jeg så at den bestod av 60 prosent fett. Ingen skal si at jeg ikke er sunn, jeg valgte vanlig Norvegia i steden for lizm.

Jeg dro med meg Camilla ut for å ta en røyk når det styrtregnet i dag. "Kom, kom det regner!" sa jeg, og Camilla lystret. Både jeg og hun ble sittende å stirre fasinert på regnet som fosset rett ned med enorm kraft, og Camilla trodde aldri hun hadde sett så mye regn. "Vær så god" sa jeg, og refererte til gaven jeg nettopp hadde skjenket henne. "Hysj, jeg er i opplevelsesfasen" svarte hun, og refererte til pedagogikkpensumet sitt. Jeg elsker sommerregnet! Det er fantastisk herlig!:) Visste dere forresten at noen fugler ser prestisje i det å kvitre i et strekk? Fugler som kvitrer uten pause får respekt fra andre fugler. Hvis fuglene tar seg ei pause i kvitringa, blir de sett ned på. Man lærer masse av å bo med førskolestudenter! (mulig jeg har blitt rundlurt dog).

Nei, djisez...GOD NATT.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar