tirsdag 8. juni 2010

Ferie?

Nå sitter jeg her, og sitter her. Eksamen var over i går, og jeg føler meg merkelig tom og apatisk. Det er så rart, etter å ha brukt de siste ukene på intens studering, å plutselig sitte her og ikke ha noe å gjøre. Jeg har sommerferie. Jeg har sommerferie. Jeg har sommerferie. Nei, det går ikke inn. Jeg føler det er noe jeg må gjøre. Jeg hadde en god følelse gjennom hele eksamen i går, og var helt sikker på å stå når jeg gikk derifra. Nå har jeg blitt mer usikker, selvfølgelig. Det blir alltid sånn med meg når jeg har fått oppgaven på avstand, og egentlig glemt hva jeg har skrevet. Det er akkurat som om tvilen kommer som et skjold mot eventuell skuffelse. Jeg vil ikke få stryken i trynet hvis den kommer, jeg vil ha stryken som en mulighet. Og det er slitsomt! Men, jeg skal greie å legge den ekle følelsen fra meg, for svaret får jeg jo ikke før rundt 28 juni uansett. Og det er ingenting jeg kan gjøre, bare vente. Det er tortur, jeg orker ikke mer "hvis at, om og kanskje". Jeg vil vite det NÅ (ja, jeg synes sensorene skulle retta alt samme dag, det er mye mer humant - om ikke for dem, så for oss).

Jeg fikk en brå og lite velkommen oppvekking litt for tidlig i dag. Vaktmesteren hadde låst seg inn i leiligheta og stod å hamra på døra mi. Vi hadde en "veldig givende" samtale gjennom den, og han trodde sikkert det var en mann han konverserte med, for det hørtes (faen) ikke verre ut!

Har hatt en veldig koselig dag i dag da. Annbjørg, Jenny og Trine fra klassen har vært her på besøk, og den snille kjæresten til Jenny har til og med skifta til sommerdekk på bilen min - ja, nå har det endelig blitt gjort, tre måneder på overtid lizm:) Etterpå tok Jenny og jeg oss en kjøretur til Ørsta, og der kjøpte vi kebab som vi spiste i bilen. Vi liker å kjøre rundt i bilen min, mens vi spiser, prater og røyker. Bilen har blitt til en mobil kafé. I mårra skal jeg slappe av sammen med Anne Berit hele dagen - på tide å tilbringe litt kvalitetstid sammen nå som vi ikke er så travle lenger. Blir en liten tur til Ørsta da også, skal hente en madrass eller no. Så MÅ jeg på postkontoret, for jeg har en pakke fra topshop der, som veldig snart har ventet på meg i to uker (!). Skammelig. På søndagen kommer mamma og henter bilen og alt jeg skal ta med meg hjem til sommeren. Hun er selvfølgelig veldig letta over at jeg endelig har skifta dekk. Gleder meg til å komme hjem jeg, selv om det ikke er så lenge siden sist. Også blir det kjempekoz med hyttetur og tull og fjas. Godt at alt i livet ikke er like seriøst som sosionompensum!

God natt alle sammen, nå skal jeg soooove.

Jeg har sommerferie. Jeg har sommerferie....ja, nå begynner det faktisk å synke inn her:)

1 kommentar: