lørdag 22. mai 2010

Det hjelper å se lyst på livet (sitat; mamma)

Nå er klokka 00.02. Nå for tiden har jeg ikke samvittighet til å verken blogge eller drive generell internettdank på dagtid. Etter litt refleksjon har jeg kommet fram til at det egentlig ikke er bedre å bedrive det på natterstid heller, selv om jeg hvis jeg ikke skulle gjort det hadde sovet (ikke lest pensum). For jo senere jeg legger meg, jo senere står jeg opp. I dag sov jeg to timer på overtid, med en høy vekkelyd som gikk av hvert femte minutt. Det er få ting jeg liker bedre enn å våkne for så å sovne igjen. Dermed mister jeg dyrebar lesetid i tidlige morgentimer. Camilla påpekte at det ikke gjør noe at jeg sover til 12.00 så lenge jeg leser til senere på kvelden. Men som sagt leser jeg ikke på kvelden, jeg blogger. Derfor er jeg redd for at jeg skal komme inn i en ond sirkel der jeg daglig mister tre-fire timer dyrebar studietid. Noen som henger med? Ikke jeg iallefall. Jeg ser dobbelt og har tankene på de forskjellige stadiene i en krisereaksjon..

Leste nettopp bloggen til Berit, og ser at hun også sliter med tanker av typen; "hva hvis de fire minuttene jeg brukte til å gå på do gjør at jeg stryker på eksamen?". I går satt jeg ute i sola ganske lenge og skravlet med noen fra klassen, jeg spiste til og med softis. Tenk å kose seg på den måten, fy meg! Mens jeg kosa meg på det verste dukket tanker som dette opp; "Du koser deg nå ja, men dette får du SVI for på eksamensdagen. Er softis og trivielt snakk virkelig verdt det?". Og i dag fikk jeg dårlig samvittighet fordi jeg måtte på butikken. Jeg vil også heller sitte på DOMMEDAGEN og tenke at "dette greide du fint fordi du fokuserte fult og helt på lesing, og nedprioriterte dogåing og softis". At pauser faktisk er nødvendig gidder jeg ikke ta stilling til. Har man ikke tid så har man ikke tid, nemlig! (blogging har jeg dog tydeligvis tid til..)

I dag har vi vaska one piecene. Min er dryppende våt fordi vaskemaskina tydeligvis glemte en sentral del av arbeidsprosessen, og jeg vil beregne at det tar to-tre dager før jeg får brukt den igjen. Vel, det er bare å instille seg mentalt.

Nå skal jeg legge meg. I morgen er det to uker til siste puggedag(!)

Jeg vil ha en blå ballong
En med hatt og nese på
Jeg vil ha en blå ballong
.....og den skal være.....blå (??)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar