tirsdag 4. mai 2010

Heisann på deresann

Jeg er ikke så flink å blogge for tiden, og det er fordi det ikke skjer så mye. Men, jeg kan jo begynne med helga; Marit the nabo hadde stor fest på lørdagen, og visse syntes det var en god idé og joine denne allerede halv seks. Resten er historie. En meget diffus historie, som på et eller annet tidspunkt ga meg kul i bakhodet, skrubbsår og ødelagt nakke. Bruddstykker fra historien kommer stadig tilbake til meg, og gir meg en ubehagelig følelse av fjortizfyll. Can this be? Ja, jeg og Camilla dansa alene på dansegulvet, vi gjorde det. Og jeg spurte folk jeg går i klasse med om "vi går i klasse, sant?". Jeg husker også et snurrende tak etter å ha smelt hodet i gulvet. Så husker jeg at jeg lo kjempemasse av det etterpå. Jeg lå faktisk på gulvet og rulla og lo. Det eneste jeg er helt sikker på, er at jeg hadde det gøy.

Nå sitter jeg faktisk hjemme i Kristiansund dere. Vi har jo fri fra skolen en stund til enda, og jeg tenkte det var en fin anledning. Jeg bestemte meg i løpet av ti sekunder i går, og pakka på en halvtime. Ti på fem satt jeg glad og fornøyd på bussen, og så fram til de koselige folkene og de sterke smertestillende tablettene, som jeg visste befant seg kun fem timer fra meg. Bussturen var et stort gjesp, mye fordi jeg i min pakkehast ikke hadde tatt med øreplugger til mobilen. Tetris er bare gøy for so long.

Har ikke planlagt hvor lenge jeg skal være hjemme enda, this is all an impuls act. Hvis jeg kommer inn i en god leserutine, så kan jeg egentlig være her en stund. Viser det seg derimot at det er umulig å lese i Kr. fordi jeg kun assosierer den med ferie, må jeg nok dra igjen ganske snart. Mamma fortalte ikke bestemor at jeg kom i går, fordi hun ville at jeg skulle ringe og overraske i dag. Jeg skulle spørre om hun ikke var interessert i å sette på litt kaffe, og komme opp en tur, ble vi enige om. Vel, bestemor er helt tydelig ikke hjemme, og det er kjedelig. Har ringt fem ganger nå. Gleder meg sånn til å høre hylet.

I dag kommer Hilde for å drikke kaffe og geleide meg med barneskritt gjennom Mac-verdenen. Glær mæ! Har på følelsen av at det var noe mer viktig jeg skulle fortelle, men det er som blåst vekk. Hmm, jo; vi fikk godkjent gruppeoppgaven!:) Nei, det kjennes ikke ut som om det var det jeg skulle si, men dere får bare leve uten.

Snakkes:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar