søndag 9. mai 2010

Volda og One piece

Vips så var jeg tilbake i Volda. Jeg har som sagt fri hele neste uke også, men det ble som jeg forutså en umulighet å fokusere på skolearbeid og eksamen hjemme. Derfor tok jeg et valg som måtte tas; jeg satte meg på bussen tilbake til virkeligheten. Det var ikke en kjekk busstur på noen måte, og her kommer noen av grunnene; konstant angst for å gå tom for batteri på mobilen, en skrikerunge, en unge som synes det var gøy å sparke borti setet mitt, piskende snø mot vinduene, bussbytte, at den nye bussruta har ekskludert Volda sykehus på søndager (som er rett ved der jeg bor). Da er man glad for at Marit har lappen så hun kan komme å hente.

Men nå er jeg altså tilbake i leiligheta, og det var kjempkoselig å se folk igjen. Vi har spist junk, drukket te og sett finalen av "Den sjette sans" (som jeg forresten fikk ekte gåsehud av). Jeg har selvfølgelig også blitt forent med One piecen min, og liker følelsen av å være en stor baby. Elsker fargen. Farge i hverdagen er viktig, dere. Jeg har dog et urokkelig prinsipp om at det dette er et plagg som ikke skal brukes ute blant folk. Når jeg sier urokkelig mener jeg egentlig ikke urokkelig, når jeg tenker meg litt om. Jeg har nemlig allerede begynt å fantasere om å bruke den på eksamensdagen. Komfort er utrolig viktig, tross alt. Jeg skal nevne to negative ting med One piecen, men jeg kommer bare til å si det en gang; 1. på innsiden, litt nedenfor hetta, er det noe stoffgreier som klør og stikker mot min nakne hud (i hals-regionen. Jeg går ikke naken under One piecen. Når jeg tenker på alle som daglig drømmer om å se meg naken, tenker jeg videre at jeg da ville gjort det altfor enkelt for dem). 2. Det er et strev å gå på do med den. Det er akkurat som den vil helt av hver gang, og jeg må kjempe hardt mot fullstendig avkledning. Nå var det sagt, og jeg kan gå videre.

I morgen er plana å stå opp tidlig, gjerne like tidlig som jeg gjør når jeg skal på skolen. Så er plana å spise en god og næringsrik frokost, så er plana å sette meg ned å lese til kl. 15.00. Vel, jeg tror det er gjennomførbart. Jeg må også skrive refleksjonsnotat over den innleverte oppgaven innen fredag, så her er det egentlig bare å få ut den berømte fingeren. Det skal sies at jeg må se The Ellen Degeneres show fra 12.15-13.00, men slik er det bare. Noe annet jeg ikke gjøre, så da ser jeg plana som fult gjennomførbar. Sånn i teorien. Nå er det under en måned til eksamen, dere....(jeg lar det henge i lufta).

Jo, det MÅ jeg si; vi skal spise på chinese resturant imårra *glede, lykke, tilfredshet, osv* Så må jeg også si at jeg har samtlige Gilmore Girls-sesonger på dvd. Gilmore Girls er best, og Rory får akademiske framskritt til å se enkelt ut. Så må jeg legge til at jeg har prøvd selvbruningskremen, og at den er en av de bedre jeg har vært borti. Ja, jeg vet - kjedelig og jævlig random innlegg. Men, Grunnen til at jeg skrev det var egentlig bare fordi jeg ville vise dere dette bilde;

One piece in our hearts. KoZ og KlEmZ!

















Å hærre; jeg må jo også si at jeg greide å kjøre bilen rett inn i murveggen på huset i det jeg skulle parkere. Jeg har ventet i snart to år på at dette skulle skje, for å være ærlig. Øyemål er ikke helt min greie, type "hvor langt kan man egentlig kjøre fram før man møter veggen?". Camilla hylte som en stukken gris, som den eneste av de tre i bilen. Fantastisk! Skulle trodd vi var i bilfront mot bilfront-kollisjon. Uansett, det var bilskiltet som traff, og ingen skade er skjedd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar