fredag 28. mai 2010

Æ vilj ikkje!!

åwwwh, nå er jeg lei! Det har bestemt seg for å bli sommer i Volda nå - selvfølgelig. Folk griller, sitter og soler seg, drikker øl og sikkert masse annet kult. Joda, det finnes andre folk enn meg som er midt oppi eksamenshelvete enda, men det finnes også folk som har tatt sommerferie. Dette skryter de av på facebook og i diverse andre fora, og det får naturlig nok meg til å spy. Jeg har ikke fysisk spydd enda, men one of these days people, one of these days...

Jeg har jojo-psyke for tiden. Den ene dagen er jeg superduperfantastisk pesimistisk, og den neste er jeg superduperfantastisk positiv(!!). I går for eksempel, I quote my self; "Jeg skulle virkelig ønske eksamen var i morgen, så ble man ferdig med det. Jeg er hundre prosent sikker på at jeg hadde greid å stå. Jeg føler jeg kan ganske mye om alt". Fordi jeg fikk det for meg at jeg nærmest var helt utlært, dro jeg på kafe og restaurant. Jeg var borte i fem timer, og leste ikke i det hele tatt når jeg først kom hjem. Jeg mener, selvgod much? Hvor fikk jeg disse tankene fra? Er jeg mer hjerneskada enn det som er dokumentert? Needless to say så er jeg i dag superduperfantastisk negativ. For her er realiteten lizm; jeg kan ikke slutte å lese nå, jeg kan ikke late som om jeg er smart på eksamen. Det holder ikke å lese Vg, som en foreleser så fint sa det. Jeg føler bare at jeg ikke greier å lese mer, hvis noen kan sette seg inn i den følelsen. Hjernen er full, mest av pensum, men også av tanker om at dette går rett til helvete. Ja, jeg vet at det er en destruktiv tankegang, men trøster meg med at i morgen tror jeg sikkert at jeg kan greie å få en A...

Må jo slenge på, som et svakt lysglimt i enden av tunnelen, at jeg så ei marihøne i dag. Jeg snakka om det i går at hvis jeg så ei marihøne så kom jeg til å stå på eksamen (jeg har magisk tenkning jeg også - akkurat som små barn). Vel, i dag så jeg ei. Og vi vet jo alle at det betyr lykke(?). Jeg ble litt usikker på om man må holde marihøna for at det skal bety lykke, så jeg prøvde å få den til å klatre opp på fingeren min. Ikke faen om den ville. Så nå er jeg veldig usikker på om lykke faktisk kommer min vei, eller om jeg skal ta marihønas tydelige avvisning som et tegn på at lykke absolutt IKKE kommer min vei. Hm..FML.

Trenger kaffe NÅ. Pluss klisterhjerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar