torsdag 6. mai 2010

Sol og sommer (?)

I dette øyeblikk sitter jeg foran min elskede mac og slurper kald kaffe. Ute er det sol fra skyfri himmel, og jeg har hørt rykter om hele 16 grader. Pappa griller pølse til oss. Fantastisk, ikke sant? I alle fall minus at kaffen er kald, for jeg hater virkelig kald kaffe.

Hjemme så koser jeg meg. Kanskje til og med overdrevent mye, for jeg er fylt med en ro og "come what may"-innstilling som på ingen måte bidrar til akademiske framskritt. Men, la oss ikke skrape i det såret akkurat nå. Jeg vil heller snakke mer om at jeg er fylt med en fantastisk sinnsro, og føye til at jeg med en gang jeg kom hjem fikk et stort glis i trynet. Det gjorde vondt i kjeven og kinnene, noe som tyder på at det er altfor lenge siden sist. Jeg har tilbrakt dagene sammen med mamma, pappa, bestemor og Hilde. Vi har spilt scrabble og kort, og drukket syke mengder svart kaffe. Det eneste negative med kaffe er at det renner så fort gjennom systemet. Så har jeg selvfølgelig blitt fortrolig med macen, og dermed i hvert fall gjort store framskritt hva min teknofobia angår. Jeg har funnet ut at man gjerne tror at mac er vanskelig fordi det er så jævlig enkelt. Man tror ikke at det kan være så enkelt, rett og slett.

Nakken er litt bedre, takket være sterk smertestillende. Det er helt fantastisk å kjenne at smerten slipper taket med en gang man svelger en av de monsterstore tablettene. Den erstattes med en sløvhet jeg ikke takker nei til, og som får meg til å sove utrolig godt om natta. Ja, jeg ser hvordan smertestillende kan være avhengighetsskapende.

I går var jeg på garasjen til Hilde. Vi kosa oss med å spille kort (jeg tapte ca. 20 ganger på rad, med bare bittelitt overdrivelse), drikke kaffe, se på paradise, si "øyyyyyeehhh!" til det aller meste og synge "well they say that it´s a wonderful world but I can´t feel it right now. I thought that I was doing well but I just wanna cry now" med real innlevelse og sjarm. Jeg tok taxi hjem, og taxisjåføren var interessert i å høre hele livshistorien min. Det var da jeg kom til å tenke på at å kjøre taxi i Kristiansund på natterstid nok er rimelig ensomt.

Nå lukter det pølse her, så nå må jeg se om det er tid for mat. Avslutningsvis må jeg si at jeg håper Camilla har det fint i Volda og at One piecen min, som jeg ikke har sett enda, blir tatt godt vare på. Fortsatt usikkert når jeg returnerer, men regner med det blir en gang i løpet av helga. Jeg har for faen fri hele neste uke også, hvordan skal dette ende?:)))

P.S; Ja, jeg har kjøpt meg One piece, og jeg står for det. Mintgrønn er den, og i følge Camilla er den ikke "såååå shtøgg":)





















P.S.S: Ja, jeg vet dette bilde ble antisuksess. Minner meg om første runde av Paradise hotel Norge, da de ikke helt hadde fått på plass det tekniske i forhold til bakgrunnsbilde på nærintervjuene. Da ble det akkurat slik. Nå føler jeg meg som en av dem...and my life is complete!;)

Update; Nå har jeg akkurat spist middag ute på verandaen, i solsteiken. NFML:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar