lørdag 8. mai 2010

Tårer

Jeg har vært veldig trøtt i hele dag. Grunnen må tilskrives at jeg så fire episoder av "Unge mødre" på macen i natt. Jeg ser på så mye rart for å slippe å legge meg. Jeg hater som regel og legge meg, men elsker å sove. En sann selvmotsigelse. Uansett; jeg stod opp tidlig i dag for å være med mamma og bestemor på shopping. Det skulle jeg ikke gjort, for jeg var mårragretten og hadde problemer med å holde øynene oppe. Dagens fangst innkluderte en selvbruningskrem til ansiktet, og jeg vet selv at det mest sannsynlig er et bomkjøp. Selvbruning er en risikosport. Men, jeg kjøpte en som gir farge med en gang, og det er bedre enn å oppdage ujevnhetene 5-6 timer etterpå. Så fikk jeg et råd; ikke bruk for lite. Ja, for lite. Bruker man for lite blir det visst styggere og mer ujevnt. Da var det heller bedre å tørke av, fikk jeg vite. Wish me luck.

Når jeg kom hjem ville jeg, naturlig nok, sove. Hvile øynene. Ta en powernap. Vel, jeg kjøpte meg "Regines Bok" også i dag. Fordi noe av bokinntektene går til kreftsaken, og fordi jeg fulgte bloggen til Regine og syntes hun var veldig flink til å beskrive sin kamp på et rørende og reflekterende vis. For rundt en time siden åpnet jeg den, skulle bare lese litt før jeg sovnet. Nå sitter jeg her med tårer i hele trynet, og sminke til alle kanter. Har aldri vært mindre trøtt i hele mitt liv. Boka fikk meg til å hulkgråte, rett og slett. Og jeg har nettopp greid å stoppe. Boka er fin. Den er trist, men den er fin. Den gjør ekte urettferdighet så utrolig virkelig og nær. Takk til Regine, som delte med oss! Anbefaler alle å kjøpe boka.

1 kommentar:

  1. Koser deg hjemme? Jeg kjenner jeg er misunnelig :) Jeg tror ikke jeg kan lese den boka altså, tårene sitter altfor løst på meg til det!
    Og du burde absolutt laste ned gilmore girls istedenfor unge mødre, Hege da ;)

    SvarSlett