mandag 5. januar 2009

Kulde, utestegning, og gjenoppstått betennelse

Etter en lang biltur i går (som for det meste ble tilbrakt i drømmeland), er man nå tilbake i Volda. Gleden over nevnte tilbakekomst er dog moderat. Det er nemlig snø i Volda også, og som om det ikke er nok, er det også veldig kaldt. Og da mener jeg VELDIG kaldt. Leiligheten bærer preg av det -vi har enda ikke greid å få akseptabel temperatur her inne. Jeg lå faktisk med bukse og ullgenser i natt.

Jeg hadde gledet meg endel til å se rommet mitt igjen. Ha på rent sengetøy og slenge meg på senga mi, pakke ut alt, kose meg foran pcen min. Vel, det har seg slik at når Hege gleder seg til noe, er sjansen for at det hun gleder seg til faktisk skjer minimal. For det hadde jo vært noen her inne i ferien da, og låst alle hybeldørene. Til og med den hybeldøren som stod ulåst fordi beboeren har mistet nøkkelen sin, og ikke fått somlet seg til å skaffe seg en ny. Beboren er meg. Først kom det enorme sinnet over at de hadde låst døra uten å tenke på at noen faktisk er for late til å skaffe seg ny nøkkel, deretter kom skuffelsen over meg selv fordi jeg hadde vært for lat til å skaffe meg ny nøkkel. Anyways; Det var søndag i går, så vaktmesteren hadde så elskverdig slått av begge mobiltelefonene sine:). Jeg sov altså på rommet til Camilla i natt.

Camilla har faktisk skoledag fra 8 til 16 i dag - det er hardt! Så jeg sitter her alene nå, med en gryende følelse av at jeg faktisk ikke begynner på skolen før den 11. januar. Jaja, da har jeg i så fall ei uke til fri, og det gjør ingenting at jeg ikke får tilbringt den i Kr, for nå er jeg lei av Kr. Jeg kan jo bruke fritiden her til å skaffe meg ny nøkkel, og dra på legevakta for eksempel.

For jeg må jo på legevakta selvfølgelig! Den døde betennelsen har gjenoppstått - Just my luck. Er egentlig på min siste Pencilindag i dag, så at den ikke har blitt tatt knekken på, skjønner jeg ikke. Blir sur og gretten, og begynner å se for meg at jeg faktisk må åpne såret på nytt. Sorg og vemmelse. Har fått time i morgen klokken 14, så jeg antar at jeg får klarhet da. Vært endel hos lege og sykehus i ferien ja. Ikke kult.

Nå skal jeg ut å røyke og reflektere over livet.

Oppdatering; Ringte akkurat og fortalte en meget lite fornøyd vaktmester at jeg hadde mista nøkkelen min og trengte at han kom og låste meg inn. Han kom hit meget raskt, og nå er jeg inne:) glede og lykke. Men, jeg må skaffe meg ny nøkkel i morgen. Må, må, må!

Ny oppdatering; Begynner visst med Medievitenskap i morgen. Den forlengede ferien gikk dermed i dass. Sur og gretten. Kvart over ni skal man liksom greie å møte opp. Lykke til Hege.

1 kommentar:

  1. stakkars Hege! ska itj vårrå ænkelt, ITJ NÅ SÅ KJÆM TÅ SÆ SJØL! Du får ta notata i mårgå :P E kjæm tossdan, å da kainj åss ennjdele sittj å syt ilag ætt :) De true bli kos!

    SvarSlett