tirsdag 6. januar 2009

Trøtt, litt stolt, og middels gretten

Jeg sitter på skolen. Jeg er trøtt, litt stolt, og middels gretten. Trøttheten kommer av at jeg måtte stå opp klokka sju i dag. Eller, jeg måtte vel egentlig ikke stå opp klokka sju, men hvis jeg skulle greie å spise en lang, sunn og variert frokost, så måtte jeg det. Og det greide jeg - det er der stoltheten kommer inn. Plana framover er å prøve å stå opp til en fast tid hver dag, og spise frokost før man drar på skolen. Det er på tide å ta et oppgjør med den uregelmessige og usunne spisinga, eller i allefall gjøre et forsøk. Derfor skal vi ha fiskesuppe til middag i dag, fantastisk! (liten ironisk undertone plasseres her).

Vel, jeg kom på skolen bare for å oppdage at jeg så og si var den eneste. Klokka kvart over ni begynte jeg å ane ugler i mosen fordi ingen kjente fjes hadde dukket opp enda. Merkelig var det også at de som allede hadde sittet på store BK en stund, ikke så ut til å ha planer om å bevege seg vekk. Jeg rullet inn på bibloteket og sjekket fronter for den tiende gangen det siste døgnet. Det viste seg at det såvisst hadde kommet en ny beskjed der om at vi ikke begynte før kvart over ti. Lovely! (sterk ironisk undertone plasseres her). Hvordan den beskjeden greide å unslippe meg er et stort mysterium. Anyways; det var den ekstra ventetiden som gjorde meg litt gretten. Og jeg ble enda litt mer gretten når det visste seg at vi ikke var velkommen på store BK kvart over ti heller, fordi noen påstod at de hadde booket rommet fram til klokka tolv. Da rullet man i en helvetes fart opp til vårt nye tilholdssted; Aasenbygget. Der fikk man vite at de som hadde nektet oss å bruke store BK hadde tatt feil, og at det faktisk var slik at det var VI som hadde rett på rommet. Akk ja. Vi gadd ikke røre på oss en gang til (luckily), så vi ble sittende på et lite rom, og fikk en halvtimes innføring i hva vi hovedsaklig skal lære i MEV112. Det var egentlig IKKE noe vits i å møte opp, men gjort er gjort:)

Etter den lille innføringen dro jeg på bokhandelen for å prøve å skaffe litt books. Fikk tak i tre, og mangler to som de ikke har fått inn enda. skrev meg opp på liste med telefonnummer, sånn at de ringer meg når de kommer inn. Fikk uansett svidd av nærmere 1200 kr. på bøker, permer, kalenderbok, og notatbøker - så jeg er fornøyd med det. Fant ut at vi skal bruke noen av de bøkene vi brukte i fjor. Jeg som trodde jeg var ferdig med dem. Fikk forresten også vite at sensuren til MEV111-eksamen er rett rundt hjørnet. Jeg satser på stryk, men krysser likevel fingrene for en E.

Nå sitter jeg på biblioteket og venter på Camilla. Hun er ferdig klokka ett, og jeg venter fordi det frister minimalt og dra ut i det helvetes slapseværet. For nå regner det nemlig. Gleder meg ellers til Frustrerte Fruer i kveld, for det liker jeg:)

Har forresten kjøpt meg både "Muleum" og "Mørkemannen" (den nye til Unni Lindell). Solveig skrøt så vakkert av "Muleum" (håper jeg skriver det rett) at jeg tenkte jeg skulle give it a go:) Erlend Loe er jo fantastisk! Også har jeg jo blitt hekta på Unni etter "Honningfellen". Jeg er med andre ord i lesemodus om dagen. Da er det bare å håpe på at lesegleden også smitter over til pensumlesinga....jadda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar