søndag 25. januar 2009

Mer Yatzi, cider, og sol

Merker meg at denne bloggen har utviklet seg til å bli en real oppdateringsblogg. Det er egentlig helt greit, siden det tross alt ikke skjer så mye fra dag til dag.

Egentlig har denne uka vært ganske tåkete og uklar grunnet sterk Yatzirus. Fritiden har ukritisk blitt fylt opp med dette herlige, og sterkt vanedannende, spillet. Hvem skulle tro at å kaste fem terninger om og om igjen kunne være så til de grader tilfredsstillende? Ikke jeg. Jeg hadde en utrolig Yatziflaks tidlig i uka, men den dalte ned og krasja hard, for å si det sånn. Plutselig syntes ikke terningene det var noe stas og gjøre Hege glad lenger, og resultatet ble frustrasjon, sinne, og tristhet. Men, jeg satser på å komme sterkere tilbake. Her må det legges til at jeg og Solveig har funnet ut at Yatzi også funker i fylla klokka halv tre på natta (iallefall til en viss grad). Solveig fikk Yatzi og greier..ikke verst:)

Ellers så har vi begynt å produsere film på skolen. Gøy. Vi er delt inn i grupper på tre og fire, også skal vi lage en film på maks fem minutter om et så og si valgfritt emne. Jeg er på gruppe med Lene, Keyvan og Solveig, og det er kjekt. Filmen vår handler i grove trekk om studenters uvettige pengebruk og evige venting på neste stipend. Det fancye navnet på filmen er "Studenten":) Har bare skrevet et lite manus så langt, men i morgen begynner filminga. Det blir spennende, sikkert litt frustrerende, og ikke minst fantastisk. Etter ei uke med filming er det redigering, og etter redigering står vi forhåpentligvis med en fiks ferdig film.

Som en forbredelse til film-laginga har vi den siste uka hatt mange (og ikke minst lange) forelesninger om film. Har sett mange filmklipp, der vi har fokusert på ulike kameravinkler, uttrykksmåter og diverse. Det har igrunnen vært greit nok, men på fredagsmorgenen meldte søvnmangelen og utmattelsen seg for fult, og jeg endte med å forsove meg/skulke forelesningene. Kjipt, for det var visst ganske så interessante ting som skjedde akkurat den dagen (selvfølgelig), men jeg satser på at det ikke skjer igjen.

På fredagen var jeg på vorspiel hos Keyvan sammen med Solveig, Sofie, og Alexandra. Fikk i meg en del cider der, før turen gikk til Rokken og stand-up show med Zahid Ali (kjent fra Rikets røst), og to andre jeg aldri har sett før. Jeg stod fremst ved scena, og fikk med meg det meste. Men, showet i seg selv var ikke så veldig bra synes jeg. Altså, det var helt greit, men ikke veldig bra. Jeg smilte en del, og humret ganske mye også, men noen høy og langvarig latter fikk de ikke utav meg. Jeg synes igrunnen stand-up gjør seg best på engelsk. Faktisk.

Cecilie inviterte meg på innflytningsfesten til henne og samboeren på lørdagen:) Formen var ikke helt på topp, men jeg kjøpte med meg en liten innflytningsgave og dro. Ciderne var selvfølgelig også da på plass i sekken, men det er begrensa hvor mye cider man faktisk greier å drikke på ei helg altså, så fikk i meg bare en og en halv. Greit egentlig - cider er jævlig søtt. Jeg ble der til halv tolv tida tror jeg, før jeg bestemte meg for at det absolutt ikke var en Rokkendag. Men, det var veldig koselig hjemme hos Cecilie og Trond da, så dit må jeg dra på besøk igjen:) De er trivelige mennesker som jeg blir glad av å være rundt.

Sola har ellers vist seg i Volda:) Jeg visste ikke at den eksisterte her forutenom på sommeren, men det gjør den visst. Sol fra så og si blå himmel har vi faktisk opplevd et par ganger i det siste, og i dag tok det helt av; Strålende sol fra blå og HELT skyfri himmel - lovely! Jeg håper dypt og inderlig at vi får slike dager fremover, og at regnet uteblir. Får så utrolig godt humør av det, og alt går liksom lett som en lek:)

Men nok pjatt. snakkes igjen. adios amigos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar